1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

logo MvLMcredits
Tekst:  Dale Wasserman
Muziek: Mitch Leigh
Liedteksten: Joe Darion
Vertaling:  Coot van Doesburgh
Regie: Pitt de Grooth
Regieassistentie: Charlotte Roels
Arrangementen: Leon Pothuizen
Lichtontwerp/techniek: Marcel de Meij
 
Man of La Mancha is presented by arrangement with The Musical Company, LP,
214 Sullivan Street, Ste. 4, New York, NY, 10012-1354. www.themusicalcompany.com
Phone: (212) 598-2204. Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
 
25, 26, 27, 28 september 2019 - Polanentheater Amsterdam 
 
Rolverdeling:
Cervantes / Don Quichot  John Coppens
Knecht / Sancho Theo Baas
Aldonza / Dulcinea Mieke Koers
Hertog / Carrasco Jasper Buffing
Gouverneur / Herbergier Michel Onwezen
Maria / Huishoudster Corinne Rijnders
Fermina / Antonia Anneke Ribberink
Muilezeldrijver / Padre Emiel Smit
Pedro / Barbier Sandro Swen
Juanita / Moor Sam Buffing
Jose nog beschikbaar
Paco nog beschikbaar
 
De ensemble rollen van Jose en Paco (M) zijn nog niet ingevuld. Als je interesse hebt stuur vul ons contactformulier in.
 
Verhaal
De Man van La Mancha is de musicalversie die Dale Wasserman en Mitch Leigh in 1966 maakten van Cervantes' beroemde verhaal over Don Quichot, de idealist die een eenzame strijd voert tegen onrecht en windmolens. Cervantes, een zestiende-eeuwse Spaanse schrijver, heeft kerk en staat beledigd en wordt, samen met zijn trouwe knecht, opgesloten in afwachting van zijn verhoor door de inquisitie. De andere gevangenen kennen echter hun eigen rechtssysteem en zo moet Cervantes zichzelf eerst voor hen verdedigen. Cervantes stemt toe, op voorwaarde dat hij zich mag verdedigen door een toneelstuk op te voeren waarin alle gevangenen een rol moeten spelen, en waarin hijzelf de rol speelt van Don Quichot, de man van La Mancha. De gevangenen zijn onder de indruk van het bevlogen spel van Cervantes die er hartstochtelijk voor pleit om de wereld niet te zien “zoals hij is maar zoals hij zou moeten zijn”.

Was Don Quichot een dwaas? Misschien, want dwaas ligt heel dicht bij het tegenovergestelde uiterste: wijs. En er bestaat ook nog zoiets als ‘de wijze dwaas’. Zelfs al lijkt de strijd op voorhand verloren, voor Don Quixote is dat geen reden om hem niet te strijden. De kracht die daarvan uitgaat, is iets wat de musical zeker aan ons wil meegeven: droom!

Zelfs de schijnbaar onmogelijke droom is het waard gedroomd te worden!

© 2012 - 2018 & ontwerp: De Theaterrepubliek